(התמונה עברה עריכה) Header picture: "A. Trankowski" (Poland, 1875-1900)   – רשיון

תשע"ט

מוטל, טופלה וטוביה על הגג – יום עיון

שלום (בן נחום) רַבּינובֿיץ', הידוע בשם העט שלו שלום עליכם, נחשב לאחד משלושת הקלאסיקונים הגדולים של ספרות היידיש (לצד מנדלי מוכר ספרים וי"ל פרץ). לרגל 160 שנה להולדתו, המרכז קיים יום עיון המוקדש ליצירתו למבוגרים ולילדים בתאריך 7.3.2019

תשע"ח

מאה שנים למחזה הדיבוק – אפריל 2018

הדיבוק נכתב על ידי ש' אנ-סקי ביידיש וברוסית אך פורסם לראשונה בעברית בכתב העת "התקופה", בתרגומו של חיים נחמן ביאליק. מחזה זה, בהפקתה המיתולוגית של להקת "הבימה", נחשב להצגה המכוננת של התאטרון העברי ולאחד משיאיו של התאטרון המודרני. לרגל מאה שנים לפרסומו של המחזה, חברי סגל וסטודנטים של המכללה צפו בהצגת הדיבוק של תאטרון גשר, בבימויו של ייבגני אריה. לאחר ההצגה נערכה שיחה עם מעבד המחזה רועי חן ועם השחקן דורון תבורי שגילם את הגביר סנדר.

מופע כליזמרים – מאי 2018


להקת הכליזמרים "קליינע מענטשעלעך" (ביידיש: אנשים קטנים), הופיעה ברחבת המכללה בזמן ההפסקה הגדולה והרקידה את הסטודנטים ואת הסגל. אין כמו מוזיקה יהודית שמחה!

יום עיון – ספרות יידית לילדים – מאי 2018

במאי 2018 התקיים יום עיון שעניינו שירי ילדים שנכתבו ביידיש ותורגמו לעברית. סופרת הילדים מיריק שניר הרצתה על הילדות בעיירה היהודית כפי שזו משתקפת ביצירתה של קדיה מולודובסקי ובני מר, עורך ומתרגם אסופת שירי ילדים ביידיש אף על פיל, דיבר על האפשרות לתרגם את העולם המזרח-האירופי לעברית של המאה העשרים ואחת.